Η Pizza Fan κάνοντας τα πρώτα της βήματα στον κόσμο του machine learning, δημιουργεί προσωποποιημένες διαφημίσεις για κάθε είδος κοινού, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του, με τη βοήθεια της Google και του AI εργαλείου, Director’s Mix.

pizza and chill

Δεν θα ήταν ωραίο όπως επιλέγουμε τα υλικά που μας αρέσουν σε μία πίτσα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο να επιλέγουμε και τις διαφημίσεις που θα δούμε ανάλογα με τα ενδιαφέροντα μας;

Η Pizza Fan, σε αποκλειστική συνεργασία με την Google, το έκανε πράξη για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με τη βοήθεια του AI εργαλείου Director’s Mix. Από τις 28 Αυγούστου του 2019 και για 3 μήνες προωθήσαμε την πιο στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια στο ελληνικό YouTube, η οποία βασιζόταν στις αναζητήσεις των χρηστών του.

Η καινοτομία του συγκεκριμένου εργαλείου, μας βοήθησε να γνωρίσουμε καλύτερα το κοινό μας, δημιουργώντας διαφορετικές περσόνες και segments, ανάλογα με τις προτιμήσεις του και να προσαρμόσουμε με τέτοιο τρόπο την επικοινωνία μας, έτσι ώστε να συνδεθούμε καλύτερα μαζί του. Όλα τα παραπάνω έγιναν το ερέθισμα για την χάραξη μιας πιο ολοκληρωμένης στρατηγικής επικοινωνίας, κάνοντας τα πρώτα μας βήματα σε ένα νέα πεδίο ευκαιριών, αυτό της τεχνολογίας machine learning.

Σύμφωνα με έρευνες, 1 δισεκατομμύριο ώρες ημερησίως καταναλώνονται σε YouTube Videos, το 70% των χρηστών περιηγείται σε αυτό μέσω κινητού, ο μέσος όρος viewing session είναι στα 40’, ενώ το 60% των χρηστών προτιμάει το YouTube από την τηλεόραση, το ίδιο και 1 στους 2 millennials.

Με δεδομένο τα παραπάνω, αλλά και τα εργαλεία μέτρησης της αποδοτικότητας μιας διαφήμισης που προσφέρει, το YouTube είναι ένα από τα πιο αποδοτικά μέσα διαφήμισης ενός brand. Μέσω αυτού, η εταιρία μπορεί να απευθυνθεί σε ένα ευρύ κοινό, αλλά και να κάνει track το customer journey του πελάτη, για να μάθει αν τελικά προχώρησε σε αγορά.

Παρόλα αυτά, πάνω από το 20% των χρηστών του YouTube εγκαταλείπει μια διαφήμιση, αν δεν του έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον μέσα στα πρώτα 6’’. Το στοίχημα για εμάς ήταν να προβάλλουμε στον χρήστη το μήνυμα μας μέσα σε αυτό τον χρόνο, με όσο το δυνατόν πιο αστείο και πρωτότυπο τρόπο, λεκτικά και εικαστικά, προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα και την αναζήτηση του εκείνη τη στιγμή.

Πώς όμως λειτούργησε στην πράξη το Director Mix;

Μετά από έρευνα αναλυτικών δημογραφικών στοιχείων που συλλέξαμε με τη Google και την Koolmetrix, εντοπίσαμε το προφίλ και τα ενδιαφέροντα κάθε χρήστη, αλλά και τις λέξεις – φράσεις που αναζητά στο ελληνικό YouTube. Καταγράψαμε και επιλέξαμε όσα από τα παραπάνω ήταν συναφή με το brand μας και δημιουργήσαμε τα παρακάτω κοινά στόχευσης: Food, Music, Sports, Games, Movies/Series, Beauty & Fashion, Fitness και Family. Καθένα από αυτά τα ενδιαφέροντα χωρίζονταν σε επιμέρους υποκατηγορίες π.χ. Movies: Comedy, Drama, Romance, Thriller κ.α.

Για κάθε βασική κατηγορία στόχευσης, αλλά και για τις επιμέρους υπο-κατηγορίες δημιουργήσαμε από ένα διαφορετικό video με εικαστικά, μουσική και κείμενο/ εκφώνηση, διαμορφωμένα σύμφωνα με το συγκεκριμένο θέμα. Με τη βοήθεια της πλατφόρμας του Director Mix, δημιουργήσαμε 25 καμπάνιες με 221 διαφορετικά TrueView ads των 12’’, 441 ad groups με 16 διαφορετικά κοινά, ενώ 270 μοναδικές προτιμήσεις επιλέχθηκαν για στόχευση με πάνω από 1,200 keywords. Στη συνέχεια μέσω αλγορίθμων καταφέραμε να μεταδώσουμε το σωστό μήνυμα στον σωστό χρήστη με βάση τις αναζητήσεις του.

“Το Google Director’s Mix συνδυάζει θαυμάσια την βελτιστοποίηση του εικαστικού και του performance με την χρήση ανεπτυγμένης τεχνητής νοημοσύνης. Το εργαλείο αυτό κατάφερε τεστάροντας πολυάριθμες παραλλαγές περιεχομένου να επιλέγει την βέλτιστη για κάθε κοινό στόχευσης, που θα ήταν διαφορετικά ανθρωπίνως αδύνατο”. Νίκος Κωστρόγλου, Managing Partner της Koolmetrix.

Είναι γεγονός ότι ένα προσωποποιημένο περιεχόμενο προσελκύει 3 φορές παραπάνω την προσοχή του χρήστη απ’ ότι ένα γενικό μήνυμα. Όπως αποδείχτηκε, με το να στοχεύουμε το κοινό μας με έξυπνο τρόπο, μεταδίδοντας του ένα μήνυμα με βάση τα ενδιαφέροντα και τις αναζητήσεις του, δημιουργούμε πιο εύκολα μια φιλική σχέση εμπιστοσύνης και σύνδεσης μαζί του με εξαιρετικά αποτελέσματα.

“Βρήκαμε έναν δρόμο ώστε να συνδεθούμε με το κοινό μας. Τώρα είμαστε σίγουροι ότι επικοινωνούμε το σωστό μήνυμα, στο σωστό άτομο, τη σωστή στιγμή”. Δημοσθένης Αυγέρης, Digital Marketing Manager της Pizza Fan.

Η απόδοση της συγκεκριμένης καμπάνιας ήταν εντυπωσιακή. Το 63% του κοινού στην Ελλάδα ηλικίας 18-44 εκτέθηκε στην καμπάνια μας. Συγκεκριμένα τα YouTube Ads που δημιουργήσαμε είχαν 19 εκατομμύρια εμφανίσεις, όπου τα 2,3 εκατομμύρια από αυτές αφορούσαν μοναδικούς χρήστες.

Σύμφωνα με μετρήσεις της Koolmetrix, παρατηρήθηκε 728% αύξηση στα video impressions, 557% αύξηση στα video views, 150% αύξηση στο CTR και το ποσοστό τζίρου επί των παραγγελιών μας ήταν πενταπλάσιο. Τέλος, οι εγκαταστάσεις του Pizza Fan App συνολικά για το 2019 αυξήθηκαν στις 126.234 από 81.695 που ήταν το 2018.

Παράλληλα, τρέξαμε και ένα Brand Lift Survey στο YouTube σε δύο δείγματα κοινού, όσους εκτέθηκαν στην καμπάνια μας και όσους δεν εκτέθηκαν σε αυτή, παρατηρώντας τις διαφορές στη συμπεριφορά τους. Όσοι εκτέθηκαν στην καμπάνια μας, είχαν top of mind την διαφήμιση που είχαν δει και αναζητούσαν κατά 19% περισσότερο το keyword «pizza fan» μετά από την έκθεση τους σε αυτή, με αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας σε όλα μας τα κανάλια.

Πέραν όμως των αριθμών, το ουσιαστικό κέρδος για εμάς ήταν ότι ανακαλύψαμε νέα μονοπάτια επικοινωνίας. Ήρθαμε σε ακόμα πιο άμεση επαφή με το κοινό μας, το γνωρίσαμε καλύτερα και μιλήσαμε στη γλώσσα του.

“Το Google Director’s Mix μας βοήθησε να ανακαλύψουμε την σημαντικότητα και τη δύναμη του διαχωρισμού κοινών στόχευσης (segmentation), τον οποίο από τότε ενσωματώσαμε στις online και offline καμπάνιες μας”. Χριστίνα Νικολοπούλου, Project Manager της Pizza Fan.

Στο food industry, όπου η ικανοποίηση της ανάγκης του πελάτη χρειάζεται να καλυφθεί την ίδια στιγμή που δημιουργείται, κρίνεται αναγκαίο για ένα brand να αντιδρά άμεσα και στοχευμένα, ώστε να την καλύψει. Στη δική μας περίπτωση, η χρήση προσωποποιημένων διαφημίσεων και ΑΙ τεχνολογίας αποδείχτηκαν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τον πελάτη και να είμαστε top of mind για εκείνον, με σκοπό να γίνουμε η πρώτη του επιλογή για να καλύψει την ανάγκη του.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Director Mix μας βοήθησε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο όλες τις ευκαιρίες που μας δίνει το YouTube σαν μέσο, έχοντας real time μετρήσιμα αποτελέσματα και αυξάνοντας παράλληλα την αλληλεπίδραση με το κοινό μας.